Gran Masia Pairal datada al segle XVI, amb 1.200 m2 de casa amb un total de 2.300 m2 construïts entre la casa i coberts annexos, situada al Pla de l'Estany.
La casa a rehabilitar en la seva totalitat, encara que estructuralment està en molt bon estat. Tota ella està distribuïda com la típica masia catalana però amb unes dimensions poc freqüent per la seva amplitud i distribució i poc habituals en aquest tipus de casa.
Té una petita capella encantadora al jardí de la casa. Diversos annexos, antigues quadres i graners que es poden recuperar amb facilitat. La casa està protegida per un mur a la part posterior que dóna a nord que circumval·la la casa. A la façana s'observen uns impressionants contraforts que dóna a la masia un aire castellec, que serveixen per suportar una gran terrassa amb vistes a la vall que és una meravella.
Les vistes des de la ubicació de la casa són espectaculars arribant-se a veure el massís del Montgrí, així com les valls de Banyoles, amb el llac en primer pla i les valls adjacents a Girona capital, un espectacle visual que poques vegades ofereixen les propietats.
La finca de 130 hectàrees de terres que es divideixen en part de camps i boscos.
L'accés és bo per carretera i fins a la finca un camí en bon estat de 1.5 km.
Està a escassos quilòmetres de Banyoles.
La casa de guardes aquesta rehabilitada íntegrament. Pous d'aigua.